Yuri Dingemans werkte vijftien jaar bij een telecombedrijf en maakte de opgang van de mobiele telefonie mee. Het groeipad dat hij gedurende deze jaren liep bracht hem uiteindelijk daar waar zijn hart nog steeds ligt; De marketing! ‘Ik word gedreven door het “Waarom?”
Waarom maken klanten bepaalde keuzes? Wat is het precies wat zij nodig hebben? Als marketeer heeft dit mij geholpen om beter in te spelen op de behoeften en daarmee de meerwaarde van de dienstverlening te verhogen. Ik ging iedere dag met zoveel plezier naar mijn werk.’
Nieuw hoofdstuk
Na een fusie met een ander bedrijf was het tijd voor een nieuw hoofdstuk. Uiteindelijk werd mij een geweldige uitdaging aangeboden door een marketingbureau om hoofd marketing en strategie te worden. Een mooie kans om mijn marketingkennis op strategisch niveau in praktijk te brengen. Wat ik daar vooral wilde laten zien was; hoe je je als onderneming naast online zichtbaarheid, heel gericht je ideale klanten kan aantrekken. Ik merkte dat er behoefte was aan een verbinding – een brug slaan – tussen marketing en bedrijfsvoering. Daar kon ik hen bij helpen.’
Unieke waarde
‘Marketing biedt bedrijven en ondernemers heel veel kansen maar je moet wel in staat zijn om jouw unieke waarde goed te benoemen. Dat vinden de meeste ondernemers lastig. Iedereen begint vanuit een passie maar de angst voor concurrentie en de markt zijn nooit ver weg. Iedere ondernemer moet leren uitgaan van het eigen onderscheidende vermogen. Kijk naar wat jou uniek maakt, dat moet je benadrukken! Blijf doen waar je goed in bent. Laat zien waar je passie ligt en waarom klanten voor jou moeten kiezen. Zo krijg je jouw droomklanten.’ Yuri is een bevlogen verteller met een uitstraling die vertrouwen geeft.
Hij zou zo met al zijn ervaring een interessante masterclass kunnen geven.
Sinds 2023 heeft hij zijn eigen bedrijf Yuri Dingemans Marketing Advies gerealiseerd. De kennis die hij zelf heeft opgedaan deelt hij nu met zijn klanten. ‘Met de één op één gesprekken kan ik nog dieper ingaan op het “Waarom?”. Wie ben je en waarom zouden klanten voor jou kiezen? Meerwaarde is belangrijk in het zakenleven. Ervaring en kennis delen en op die manier vertrouwen wekken.
Ik heb nu mijn eigen ideale klanten gevonden en help hen weer om hun ideale klanten te vinden. Zo leer ik hen hoe zij de juiste vragen kunnen stellen. Door wat dieper in te gaan op deze vragen leer je in te spelen op de wensen en behoeften van jouw doelgroep. En daarmee komen de juiste mensen vanzelf op jouw pad.’
ZAAI
De contacten tijdens de intervisieavonden, de gesprekken met mijn buddy en oud ZAAI deelnemers, zijn voor mij onbetaalbaar. Ik hou ervan om met elkaar te sparren en van gedachten te wisselen. Daarnaast is de ontstane samenwerking met ZAAI-deelnemer Nick Janmaat van Mr. Brandcast wel het mooiste bewijs dat ZAAI veel verder kan gaan dan het zes maanden durende coach-traject. Al direct bij de Kick-Off hadden wij een click. Door onze expertise te bundelen, helpen wij ondernemers bij het maken van strategische video content die zij kunnen gebruiken op social media en/of hun website. Dit gaat een succes worden! De eerste tekenen laten dat al zien.’
Door: Janna van Zon
Geef een reactie