Ieder mens wil gezien worden en dat telt zeker voor ondernemers die het liefst nog een stapje verder gaan, want de ondernemer wil opvallen! Dat kan het beste door te zorgen voor een goede website. Daarnaast komen natuurlijk service en klant benadering aan de orde maar laten wij even blijven stilstaan bij de website. Hoe zorg je nu als ondernemer dat  jouw website er uit springt en dat website bezoekers denken; “Ja bij jou moet ik zijn!” Dat zij uiteindelijk daadwerkelijk klant worden. Dat moet je vooral niet zelf doen! Beter is de juiste mensen in te schakelen die geld kosten maar uiteindelijk veel meer geld gaan opleveren. Zij hebben namelijk de expertise die veel verder gaat dan een mooi plaatje.

Pijnpunten oplossen

Jaimy van Eennenaam is zo iemand. Tijdens haar studie werd al duidelijk dat marketing haar goed lag. Zij stond op een tweesprong; verder studeren of gaan werken en de kans krijgen vanuit de praktijk en bedrijfstrainingen verder te komen. Zij koos voor het laatste, kreeg een mooi contract aangeboden waarbij haar de vraag werd gesteld; Waarin wil je je gaan specialiseren?” ‘Tijdens de trainingen kreeg ik de kans om bij alle marketing aspecten mee te kijken en hiervan te leren. De marketingkanalen in het portofolio van het bedrijf waren uitsluitend gericht op het aantrekken van meer verkeer naar de websie zonder aandacht te besteden aan het gedrag van de bezoekers zodra deze op de website kwamen. Ik ging onderzoeken waar website bezoekers afhaakten, welke twijfels mensen hadden en hoe wij kunnen zorgen dat website bezoekers tot verkoop overgaan. Door dieper in te gaan op deze materie krijg je een goed inzicht waar de pijnpunten liggen. Moeilijke dingen moet je makkelijk maken, je moet zorgen dat men niet afhaakt maar nieuwsgierig door gaat. Dat het “oerwoud” een overzichtelijk bos wordt. Ik maak bestaande websites efficënter en met een team specialisten om mij heen kunnen er ook nieuwe websites gebouwd worden.’ Door het opgeleverde succes stond zij opnieuw voor een tweesprong, zij koos dit keer voor  meer zelfstandigheid en schreef zich in bij de Kamer van Koophandel. Websiteflow werd haar bedrijfsnaam.

Van spits tot middenveld

Vijftien jaar voetbalde Jaimy bij FC Aalsmeer, klein en behendig, nergens bang voor was zij een uitstekende spits. Maar de trainer zag in haar ook nog andere kwaliteiten en dat was oog hebben voor het spel. Zien wat er om je heen gebeurt en weten wat er nodig is om het team te laten scoren. Het is nu precies deze gave waardoor zij een last van de schouders van de ondernemer weet te halen. Dat zag ook Jacco van der Laarse, hij vroeg haar om voor de business club ondernemers te gaan interviewen. ‘Het was een unieke kans, ik zag de mogelijkheden die er voor de ondernemers lagen. Mijn website optimalisatie methode was voor veel ondernemers een eye-opener.  Zij kregen nu een online visitekaartje dat exact hun bedrijf visualiseerde.

ZAAI

‘Ik ben heel blij met ZAAI – het is voor mij de stok achter de deur – een aantal van de mensen waarmee ik nu samenwerk hebben zelf ook het Zaaitraject gevolgd. Als ondernemer weten wij andere ondernemers weer te helpen meer zichtbaar te worden, het is de basis van het succes.’

Door: Janna van Zon